Thursday, May 28, 2009

jatuh hati kah diri ku?

Fyda dh jatuh hati.. tp bukan pd ssorg.. teng3.. sebaliknya pd 2 lagu ni.. huhu.. fyda masih setia dgn en. comot tersayang.. lagu yg fyda maksudkn ialah Jangan Kau Lepas dp Alexa dan Kau Pergi dp Aizat.. jom kita layan lagu ni.. :)

Jangan Kau Lepas - Alexa

Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
Dan jangan kau lepaskanku darimu

Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak di sini
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakanmu
Bila kau tak di sini
Oh..

Izinkan aku berlutut mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku berharap dirimu kembali
Dan kembali
Dan kembali lagi

Kau Pergi - Aizat

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau ku lupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

Sunday, May 24, 2009

baby comey..

sejak dua menjak ni, fyda makin obses kpd baby.. x tau nape.. geramnye tgk diorg yg comey2 ni.. cm nk gigit2 je pipi diorg.. hehe.. jom layan pic2 baby yg comey ni.. hope anak fyda & en. comot akan dtg will be cute like them.. huhu.. ;p



tgk mata dia.. cantik sgt..


klau dpt baby kembar cmni mmg best sgt2..

alala.. comey..


cutenye baby ni..


thaqif anak kak ecah yg comey..

anak sedara kesayangan fyda yg comey.. syg diorg..

pulau sipadan ke pulau tioman??

disbbkn fyda xde keje hari ni.. fyda pun search la gmbr2 pulau yg bakal menjadi tempat honeymoon.. hehe.. saje je survey2 dulu.. en. comot nk pulau tioman.. fyda nk pulau sipadan.. so which one yg anda rase better?

PULAU TIOMAN



PULAU SIPADAN




atau pulau2 lain yg lg better dr dua pulau ni? ade cadangan x? ^_^

tak mungkin kerna sayang..

td fyda tdengar lagu ni kt hot.fm.. tiba2 cm best lak lagu ni.. lg2 lepas teringat topik chat dgn balkot td.. huuu.. :(

Lirik Lagu Tak Mungkin Kerna Sayang - Alyah

Setiba di persimpangan,
Langkah kita tak lagi sehaluan
Bermula di saat itu
Tidak senada irama dan lagu

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Kau telah jauh, jauh dariku
Tiada ruang di hati buatmu
Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali

Sekali segala ada
Ada rindu yang datang tiba-tiba
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

survey lg..

Adakah anda suke blogging? Kenapa?
suke3.. fyda nk share ape yg fyda wat & lalui spjg hidup ni bsma kawan2 & org tsayang..

Adakah anda menginginkan seseorang dalam hidup anda? yang boleh menemani dan menyayangi anda sepenuh hati? Dan siapakah orang itu?
yup.. of cos la i want.. i want en. comot.. ;p

Taken or single? mana lagi bagus?
ada kebaikan & keburukan masing2..

Pernah tak cinta anda tidak dibalas?
cam pernah je.. huhu.. tp selalunya cam fyda yg x membalas cinta.. sorry for them.. ^_^

Ciri-ciri idaman gf/bf anda? Nyatakan 5
i. taat perintah Allah..
ii. loving & caring.. ^_^
iii. funny.. ;p
iv. tulus & ikhlas..
v. setia pada diri ini..

Pada umur berapakah anda akan merancang untuk berkahwin?
24.. means next year.. is that terlalu cepat?

Nak berapa anak? Berapa yang awak nak?
fyda nk 4 orang = 2 lelaki, 2 perempuan.. klau kembar lg best..

5 orang bertuah yang anda ingin tag?
sesiapa yg sudi.. ;)

survey?!

fyda copied ni dr sorg adik ni kt blog dia.. jenuh tau nk wt ni.. smpai kena search kt yahoo & google.. jom cuba try test.. ;p

Rules: It's harder than it looks! Copy to your own post, erase my answers, enter yours and tag people you want. Describe the person who tagged you and put him/her picture. Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real; nothing made up! If the person before you had the same first initial, you must use different answers. You cannot use any word twice and you can't use your name for the boy/girl name question.


nama beliau ialah dinie ezyanee.. sweet kn nama beliau.. fyda panggil beliau dinie.. beliau kwan adik fyda, didie satu waktu dulu. boleh dikategorikan sbg adik angkat fyda.. beliau anak yg baik.. beliau juga adik yg baik pd fyda.. now dia smbg study kt matrix kt pahang di mana dkt dgn family beliau.. to dinie, akak doakan kejayaan dinie.. chaiyok2!!

1. What is your name: Fyda
2. A four letter word: Fren ;p
3. A boy's name: Farish
4. A girl's name: Farisha
5. An occupation: Filing women
6. A color: Flash (wrna falsh kamera tu)
7. Something you'll wear: Formal suite
8. A food: Fish Chip
9. Something found in the bathroom: Fruit soap
10. A place: Finland
11. A reason for being late: Frust
12. Something you'd shout: Fuyoo..
13. A movie title: First Kiss
14. Something you drink: F&N strawberry
15. A musical group: Five
16. An animal: Fish
17. A street name: French Quater
18. A type of car: Ford
19. Title of a song:
Forever Friends

hari sabtu ku di MINES..

semalam fyda x dpt jumpe en. comot atas alasan tertentu.. disbbkan kt sini ssh nk cari makan masa weekend + bosan duk bilik sorg2, kak ain ajak jumpa kawan kitorg, nurul huda yg bekerja sbg cik librarian. huhu.. lama gak x jumpa beliau. ade 2 thn rasenye.. destinasi kami ialah MINES.. pemandu bkn cik huda tp sebaliknya adik beliau yg bnama hanif (klau x silap) menaiki kereta baru beliau. cik librarian amat kagum dgn mines yg semakin byk berubah. fyda & kak ain yg perlu menerangkan perubahan satupersatu perubahan tersebut kepada huda. al maklum la.. dh lama x pi mines katanya.. kami mkn di kopitiam sbg sarapan a.k.a lunch sekali.. kenyang la sgt ketika itu.. lama dh fyda x mkn nasi goreng chicken chop.. semalam hilang la mengidam fyda.. thanks to kak ain yg sponsor 'brunch' kitorg.. lain kali bley belanje lg.. ;)

nyum2.. jom mkn..

'brunch' fyda di kopitiam semalam

cik librarian & cik fakulti ekonomi.. haha.. ;p

lepas mkn, kami jalan2 jap dlm mines.. x lama pastu adik cik huda call dh ajak blk.. jd, kami terpaksa berpisah di car park.. thanks to cik huda yg telah memberi souvenier dr bandung & thailand.. comey keychain tersebut.. then, lepas salam2.. huda blk dgn adik dia & kak ain temankn fyda jumpa sorg kwn ni yg dh dekat 10 thn gak x jumpa beliau.. last jumpa mase form 4 sblm dia masuk sekolah teknik.. nama beliau ialah Mohd Fakhrul Yuzwan b. Hamendan (kalau x silap) beliau dulu adalah 'gem'.. tp sekarang beliau telah 'kur'.. ye la.. dh ade gewe.. mesti nk jage penampilan.. huhu.. kami mkn di big apple kerana beliau ingin menunaikan janji utk belanja fyda mkn donut.. nyum2.. murah rezeki fyda semalam.. makanan semua disponsor.. hehe.. kami duk depan big apple tu sambil borak2 byk perkara.. dr hal waktu sekolah dulu hingga la perihal skrg.. kak ain pun nampak bleh join kepala dgn beliau ni.. so, xde la janggal sgt keadaan di situ.. lama gak kami berborak.. akhirnya kami berpisah haluan sbb fyda & kak ain mau ke surau dulu sblm blk kolej..

donut big apple yg mejadi santapan di ptg tersebut.. nyum2..



kak ain yg cam bulat je mukanya skrg..


fyda with budak sombong yg dh 'kur' skrg.. ;p

on the way ke surau tu, kami dgr bising2 kt 2nd floor.. kami pun nk tau la ape kejadian yg telah berlaku.. oops! tidak.. pelakon pujaan hatiku Awal Ashari.. hensemya dia.. (tp en. comot tetap dlm hati ku) hehe.. rupanya ade promosi filem syurga cinta & jgn pandang belakang congkak.. ade la heliza, lisa & azlee senario di situ juga.. fyda pun ambil la gmbr awal dr jauh.. x clear sgt pun xpe la.. yg penting dpt tgk.. lama gak duk situ.. teringat tugas belum dilaksanakn, lalu kami pun ke surau meninggalkan pelakon pujaan hatiku itu.. siap semua, kami pun pulang ke kolej bersama 3 ketul baki donut yg dh x larat nk mkn.. seronok dpt jumpa kawan2 yg dh lama x jumpa.. hope one day dpt jumpe lg kawan2 lama walaupun cm dh ssh je.. huhu.. sorry a lot to en. comot kerana telah melanggar perintah beliau.. tp sib baik en. comot sygku itu marah x lama.. pasni fyda nk jumpa kwn2 bawa en. comot ye? i love u so much..

p/s: gambar awal x dpt upload lg sbb kamera wat hal. x ley nk transfer.. tunggu post akan dtg..


Saturday, May 23, 2009

paku di dinding hati mu..

Ada seorang pemuda yang sangat pemarah. Dia tidak dapat mengawal kemarahannya walaupun ianya hanya satu masalah kecil sahaja. Pada suatu hari, bapanya telah menghadiahkannya dengan seguni paku. “Untuk apakah paku-paku ini ayah?” tanya pemuda tersebut. “Setiap kali kamu marah, kamu pakulah tembok batu di hadapan rumah kita ini, bagi melepaskan kemarahan mu” jawab ayahnya.

Pada hari yang pertama sahaja, pemuda itu telah memaku sebanyak 37 batang paku pada tembok batu tersebut Selepas beberapa minggu, setelah dia dapat mengurangkan kemarahannya, jumlah paku yang digunakan juga berkurangan. Dia mendapati, adalah lebih mudah mengawal kemarahannya dari memukul paku menembusi tembok batu tersebut. Akhirnya tibalah pada suatu hari, dimana pemuda tersebut tidak marah, walau sekali pun.

Dia pun memberitahu ayahnya mengenai perkara tersebut dengan gembira. Bapanya mengucapkan tahniah dan menyuruh dia mencabut kembali paku itu satu persatu, pada setiap hari yang ia lalui tanpa kemarahan. Hari berganti hari, dan akhirnya dia berjaya mencabut kesemua paku-paku tersebut. Pemuda tersebut lantas memberitahu perkara tersebut kepada bapanya dengan bangganya.

Bapanya lantas memimpin tangannya ke tembok tersebut dan berkata “Kau telah melakukannya dengan baik, anakku, tetapi lihatlah kesan lubang-lubang di tembok batu tersebut, tembok itu tidak akan kelihatan sama lagi seperti sebelumnya. Bila kau menyatakan sesuatu atau melakukan sesuatu ketika marah, ianya akan meninggalkan kesan parut dan luka, sama seperti ini. Kau boleh menikam seseorang dengan pisau dan membunuhnya.

Tetapi ingatlah, tak kesah berapa kali kau memohon maaf dan menyesal atas perbuatam mu, namun lukanya masih tetap ada. Luka di hati adalah lebih pedih dari luka fizikal. Sahabat adalah permata yang sukar dicari. Mereka membuatkan kamu ketawa dan menggalakan mu ke arah kejayaan.

Sahabat juga adalah seorang pendengar, berkongsi suka dan duka dan sentiasa membuka hatinya kepada kita.

“Maafkan fyda sekiranya fyda pernah meninggalkan kesan berlubang di dinding hati anda terutama sekali wt en. comot tersayang..”

8 sikap wanita yg disukai lelaki..

Wanita Solehah Perhiasan Indah di Dunia. Inilah salah satu persediaan kita untuk menjadi wanita yang disukai oleh suami. Banyak lelaki yg terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.

1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.

2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.

3. Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan elaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??

5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…

Inilah sifat seorang wanita yang sempurna… Fyda kena upgrade diri ini utk menjadi wanita yg disukai en. comot.. huhu.. anda yg membaca pun jgn lupa utk upgrade diri anda.. x salah menjadi kita mencuba utk mjd lebih baik dari skrg.. ;p

air mata wanita..

Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”
Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.”

“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengertiĆ¢€¦”

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”
“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.

“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?” Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

“Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.”

puisi hari ini..

td fyda tmasuk satu laman web yg fyda selalu masuk satu ketika dulu.. puisi ni cm best je.. cm ade kena mengena je dgn hidup fyda.. jom layan..

Kau hadir dalam hidupku
Kau membebaskan aku dari mentera kesedihan
Yang melingkari hidupku
Entah apa silapku kau menolak aku ke tepi
Hati yang pernah kau patahkan dulu
Itulah hatiku
Aku sentiasa yakin dan pasti
Tanpamu disisi hidupku tak bererti…

Dengarlah jeritan kesunyian hatiku
Yang kecewa denganmu
Aku tak inginkan dirimu lagi
Lihatlah kekosongan hatiku
Tiada lagi tempat dihatiku untukmu
Tapi..
Itu yang ku katakan dulu
Sewaktu kau tinggalkan aku dan dilukaimu

Akhirnya aku mengerti dan pasti
Aku jumpa dengan apa yang aku cari
Seseorang untuk dicintai
Untuk berpaut
Untuk menjadi inspirasiku
Seseorang untuk di belai dan
Untuk ku hargainya dalam hidupku…

Kerana kau telah pergi
Aku pernah hilang rasa ingin hidup lagi
Sampai saat itu
Aku tahu segalanya tentang hidupku
Aku tertanya-tanya pada diriku sendiri
Bagaimana untuk kembalikan dirimu dalam hidupku
Kerana dirimu…
Yang membuat aku tersenyum hari ini..

Friday, May 22, 2009

edited photo.. ;p

disbbkn pg ni fyda xde keje.. mandi pun malas lg.. tunggu kak ain msg bitau nk kuar kul brape.. maka dgn penuh kreatifnye, fyda telah berjaya m'edit pic2 fyda mgunakan photoscape.. lihat la hasil2nya.. huhu..


ni pic sofiya dr kecik smpai skrg..


ni lak alya, kakak sofiya. dr kecik sampai skrg gak..


pic2 bsma en. comot tsayang..


en. comotku syg..


pic plg funny yg bjaya diedit.. jgn marah ye en. comot? ;p

mandi manda di Sg. Congkak..

Last weekend, seronok sgt.. fyda dan en. comot telah 'meminjam' anak buah fyda utk dibawa ke Sg. Congkak.. anak buah fyda yg bnama Nur Alieya Sofiya ni bkn la main seronok lg.. alya klau pasal mandi2 ni memang dia suke sgt.. x kisah la air terjun ke, pantai ke, air dlm bilik air ke.. semua dia suke.. kami ke Sg. Congkak naik kereta pesona mak en. comot kerana kereta wira en. comot maknye lak bawa pi keje.. sepanjang perjalanan macam2 gelagat la si alya wat.. hbs la kereta tu 'dikemas' dek alya.. sblm terlupa, kami ke sana dgn kwn 'double date' kami, kak ain & abg wan.. kami smpai ke destinasi dekat kul 1.. mase tu mmg agak ramai org.. kami pun cube mcari port yg sesuai.. letak je brg, terus alya merengek2 x sbr nk main air.. terpaksa la en. comot@cik jam alya melayan alya yg kemaruk nk mndi.. tengok bibir dia biru je, cepat2 bawa naik.. takut dia kesejukan.. tp alya ni degil.. x puas2 main air, 3 kali gak turun naik air.. dh la asyik bkepit dgn cik jam dia je.. cemburu lak rasenye sbb tgk kak ain dpt mndi2 ngan abg wan tp fyda kena kongsi en. comot dgn alya pd hari tsebut.. huhu.. tp seronok sgt.. dh penat mandi, naik makan nasi ayam yg ditaja oleh kak ain.. pastu turun lg.. smpai awan mendung tiba.. bmkna hujan akan turun.. kami bsiap2 utk pulang walaupun dlm hati masih belum puas bmain air yg sejuk hingga membuatkan kami mengigil2.. blk tu, tengok muka en. comot cam penat sgt je.. terus kami bcadang nk blk umah mak en. comot je.. terus call ibu alya.. sib baik dia bg green light.. terus kami ke ijok.. tp sempat la singgah ke pasar malam jap utk beli mknn.. smpai umah mak en. comot, alya dh pelik.. umah sape la aku masuk ni (agaknye la alya bkata2).. mula2 alya cm xde mud je.. pastu dia nampak si bulat & maknye, terus dia riang gembira.. hbs kucing2 tersebut dicubit alya.. hahaha.. mlm tu alya tido lewat sbb ramai yg layan dia main.. atok, nenek, cik ayu, cik ika.. pastu mlmnye fyda tpaksa layan alya yg mengaruk mase tdp sbb kena gigit nyamuk.. nenek masuk bilik 2-3 kali mlm tu nk pastikn alya x pape.. syg gak nenek kt alya.. :) soknye kami pulang lepas mkn tengahari.. tp lepas hntr alya blk, en. comot bg fyda drive kt sekitar Bukit Ekspo & UPM.. bestnya driving.. sib baik kwsn lengang sbb student2 sume tgh cuti.. seronok sgt last weekend.. hope dpt pi mandi2 lg pasni kt tmpt lain lak.. yeyeh.. tp this weeken, kena duk bilik je.. x dpt jumpa en. comot tsayang kerana alasan2 tertentu.. :( xpe la.. next week ley jumpe en. comot.. biar lg rindu & lg syg.. ;p


alya yg dh x sbr nk mandi..

en. comot yg sibuk layan alya

bgambar sblm mandi..

alya yang 'hanyut'

kami.. ^_^


09.12.2008


me with kak ain & abg wan yg sudi dtg ke hari indahku.. hujung sekali, En. Comot tersayang yg kini menjadi tunangku.. ;)

sirih junjung yg susah payah dibuat dengan bantuan aimy..

pic2 yg sempat dirakamkan di hari indah tersebut..
cik puteri di hari tersebut.. ;p

walaupun dh agak lama tarikh ni berlalu, fyda selalu nk tengok pic2 ni.. tarikh keramat wt diri ini.. secara langsungnya setelah disarungkan cincin oleh bakal mak mertua, termeterai la satu status baru bg fyda iaitu TUNANGAN ORANG.. banyak tekanan yg fyda terima sblm majlis.. kt kepala ni mcm2 dok fikir mase tu.. tp alhamdulillah.. so far, xde kejadian yg x diingini berlaku.. hingga saat ini, fyda bahagia dengan si dia En. Comot tersayang.. ;p